دایره برخی نقدها به توهین و افترا رسیده است

نماینده مردم رشت در مجلس نهم با اشاره به نیاز به نقادی گفت: دایره اقدامات برخی افراد از حوزه نقادی گذشته و به توهین رسیده که مصداق آن، افترا،‌ تهمت و نشر اکاذیب در مراسم مختلف است.

jafarzaorigنماینده مردم رشت در مجلس نهم با اشاره به نیاز به نقادی گفت: دایره اقدامات برخی افراد از حوزه نقادی گذشته و به توهین رسیده که مصداق آن، افترا،‌ تهمت و نشر اکاذیب در مراسم مختلف است.

پایگاه اطلاع رسانی ورس: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ با تاکید بر اینکه برخی با توهین به مسئولان نظام و پرخاشگری، ادبیاتی را باب می‌کنند که اعتماد جوانان به مسئولان را خواهد سوزاند٬ تصریح کرد: عده‌ای به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار از اول انقلاب تاکنون همه خیانت کرده‌اند. فکر می‌کنم ادامه این روند نتایج خوبی را برای کشور به همراه نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: اگر اعتماد به مسئولان از میان برود٬ اعتماد به نظام نیز از بین خواهد رفت. افرادی که به فحاشی کردن در مورد مسئولان لشکری و کشوری و نمایندگان اقدام می‌کنند٬ به دنبال مطرح کردن خود هستند و وظیفه مدعی‌العموم است که به این مسئله ورود کند و نگذارد یک شخصیت بزرگ بیاید و خود طرح شکایت کند.

وی اظهار داشت: صیانت از مسئولان هم اکنون کجا قرار دارد؟ ما نمی‌گوییم کسی نقد نکند٬ نقد ایرادی ندارد اما این اقدامات از دایره نقد خارج شده و به فحاشی، توهین، تهمت و افترا کشیده شده و عده‌ای بی پروا نسبت به چنین مسائلی اقدام می‌کنند و هیچکس هم برخورد نمی‌کند.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: هم اکنون بهترین فرصت برای مدعی‌العموم است که به این مسئله ورود کند و این افراد را در هر جایگاهی که هستند؛ اعم از مداح٬ مدیران رسانه یا گرداننده سایت٬ به اتهام توهین به مسئولان بازخواست کنند.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به نقادی؛ نیاز کنونی کشور است٬ افزود: این درست است که کشور هم اکنون برای بالندگی بیشتر نیاز به نقد و نقادی دارد٬ اما دایره اقدامات برخی افراد از حوزه نقادی گذشته و به توهین رسیده که مصداق آن، افترا،‌ تهمت و نشر اکاذیب در مراسم مختلف است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که متولی صیانت از آبروی نظام هستند٬ هماکنون باید ورود کنند و سکوت نکنند و به اختیارات خود در این حوزه توجه بیشتری کنند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: اگر در مواجه با این اقدامات برخوردی نشود٬ در آینده‌ای نه چندان دور اتفاقات ناخوشایندی رقم خواهد خورد.

وی با تاکید بر فلسفه نامگذاری امسال به نام همدلی و همزبانی دولت ملت توسط رهبر معظم انقلاب افزود: چرایی این نامگذاری توسط رهبر معظم انقلاب این بوده که احساس می‌شده ممکن است عده‌ای تندرو٬ کشور را به افتراق بکشانند و بخواهند جلوی وفاق، وحدت و همدلی را بگیرند که ظاهرا هم عده‌ای به دنبال افتراق هستند و به بیانات معظم‌له در لزوم وحدت٬ به درستی توجه ندارند.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: مقام معظم رهبری پیش بینی این را داشتند که عده‌ای خطاکار می‌خواهند جلوتر از ایشان حرکت کنند و به نظر می‌رسد برخی از افرادی که ادعای ولایتمداری دارند٬ به سخنان معظم‌له آن‌طور که باید گوش نمی‌دهند و این افراد باید به جای گفتن ولایت در کلام، اطاعت محض از رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار قرار دهند و اطاعت یعنی اینکه به سوی وحدت و همدلی و همزبانی حرکت کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: کسی نمی گوید در کشور نقد وجود نداشته باشد٬ اما برخی مطالبی که این شبها و این روزها در برخی از سایت‌ها٬ و منبر برخی مداحان و برخی روحانیون و همچنین برخی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها دیده می شود٬ اخبار خوبی نیست و فکر می‌کنم در تحقق فرمایش‌های رهبری که امسال را سال همدلی و همزبانی نام نهاده‌اند٬ گویا برخی عامدانه کوتاهی و قصور دارند.