فراخوان سوگواره « ترسیم عشق » منتشر شد

فراخوان سوگواره « ترسیم عشق » با هدف ایجاد گفتمان رسانه ای در ابعاد اجتماعی و فرهنگی اربعین ، شناسایی ظرفیت های اربعین به عنوان الگوی فرهنگی اقتصادی و … از طریق رسانه های مکتوب و مجازی ، تبیین نقش پیاده روی اربعین در ارتباطات بین فرهنگی و ایجاد همگرایی بین مسلمانان منتشر شد .

به گزارش ورس ، قاسم مصفا معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتشار فراخوان سوگواره « ترسیم عشق » با هدف ایجاد گفتمان رسانه ای در ابعاد اجتماعی و فرهنگی اربعین ، شناسایی ظرفیت های اربعین به عنوان الگوی فرهنگی اقتصادی و … از طریق رسانه های مکتوب و مجازی ، تبیین نقش پیاده روی اربعین در ارتباطات بین فرهنگی و ایجاد همگرایی بین مسلمانان خبر داد . و از علاقمندان برای شرکت در این سوگواره خواست آثار خود را تا روز پنجشنبه ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند .

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : آئین های حسینی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مراسم جمعی و اجتماعی شیعیان محسوب می‌شوند و آئین پیاده روی اربعین حسینی به عنوان پدیده ای فرا ملی ، تاریخی ، فرا مذهبی جلوه یک ‌دلی در یک اجتماع جهانی را نشان می‌دهد . وحدتی که حول محبت امام حسین (ع) شکل می گیرد و بیانگر این مطلب است که چگونه این رویداد الهی می تواند خرده گفتمان های مختلف را در یک فضای گفتمانی واحد گرد هم جمع کند . در این بین رسانه به عنوان گسترده ترین شبکه ترویجی می تواند در معرفی اهل بیت (ع) از دریچه این رویداد فرهنگی جهان اسلام نقش آفرین باشد .

قاسم مصفا در ادامه اظهار نمود : پدیدآورندگان می توانند آثار خود را در پنج قالب خبر ، تیتر ، یادداشت ، گزارش خبری یا تصویری و عکس حداکثر سه اثر انتشار یافته در نشریات مکتوب و مجازی دارای مجوز در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۳ به دبیرخانه سوگواره ” ترسیم عشق ” واقع در رشت – خیابان حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان – واحد امور فرهنگی ارسال نمایند . همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۳۲۳۲۱۰۹۴ – ۰۱۳ تماس حاصل نمایند .

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : سوگواره ” ترسیم عشق ” با محوریت : اربعین و گفتمان تمدنی شیعه – اربعین ، غزه و فرهنگ مقاومت – اربعین و توسعه امنیت پایدار – اربعین ، پیوستگی و انسجام امت اسلامی – اربعین تجلی حق جویی عدالت طلبی و ظلم ستیزی – اربعین تجلی حجاب و عفاف برگزار می شود و در پایان به نفرات اول تا سوم نیز تندیس ، لوح تقدیر و هدیه نقدی اعطاء می شود .

مصفا افزود : عکس های ارسالی در صورت راه یابی باید بصورت فایل اصلی با کیفیت مطلوب و فرمت jpg با وضوح ۳۰۰ dpi در قالب لوح فشرده و یا پست الکترونیکی به دبیرخانه ارسال شوند .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا