بله آقای رییس جمهور ! نوبت به عملی ساختن وعده‌ های انتخاباتی رسیده است

اکنون دولت جدید به ریاست دکتر مسعود پزشکیان رسماً کار خود را آغاز کرده و نوبت به عملی ساختن وعده‌های انتخاباتی رسیده است. حل مشکلات اقتصادی، تقویت پول ملی، رفع فیلترینگ، موضوع حجاب، برداشتن تحریم‌ها، تأمین آزادی‌های مشروع، برقراری عدالت، مبارزه با مفاسد، حرکت به سوی شایسته‌سالاری و تعیین تکلیف اتباع خارجی و… از وعده‌هائی هستند که عموم مردم منتظرند تحقق آنها را شاهد باشند.

به گزارش ورس ، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت : برای اعتماد مجلس به کلیه وزرای دولت چهاردهم، مهم‌ترین واقعه داخلی کشورمان در هفته جاری بود. اکنون دولت جدید به ریاست دکتر مسعود پزشکیان رسماً کار خود را آغاز کرده و نوبت به عملی ساختن وعده‌های انتخاباتی رسیده است. حل مشکلات اقتصادی، تقویت پول ملی، رفع فیلترینگ، موضوع حجاب، برداشتن تحریم‌ها، تامین آزادی‌های مشروع، برقراری عدالت، مبارزه با مفاسد، حرکت به سوی شایسته‌سالاری و تعیین تکلیف اتباع خارجی و… از وعده‌هائی هستند که عموم مردم منتظرند تحقق آنها را شاهد باشند.

درباره دولت چهاردهم با ترکیبی که دارد، یک نظر اینست که دولت وفاق ملی است و موفق به انجام وعده‌هایش خواهد شد و مشکلات مردم را برطرف خواهد کرد. نظر دیگر اینست که نامتجانس بودن اعضای دولت، مانع وفاق و رسیدن دولت به اهدافش خواهد شد به ویژه آنکه موانع زیادی نیز بر سر راه وجود دارند. طبعاً آرزوی هر ایرانی باغیرتی اینست که دولت موفق شود.

آغاز بکار دولت چهاردهم همزمان با شروع هفته دولت، می‌تواند تذکر مفیدی برای اعضای این دولت باشد تا با مروری بر ویژگی‌های جهادی، تقوائی، صداقت و خدوم بودن دولت شهیدان رجائی و باهنر، راه آن دولت را در پیش بگیرند و بی‌منت به مردم خدمت کنند. این مسیر است که می‌تواند موفقیت دولت چهاردهم را تضمین کند.

در هفته جاری موضوع رمزارزها و ارتباط آن با قطع شدن برق خانگی و کاهش برق صنایع در تابستان امسال، بسیار برجسته شد بطوری که رئیس قوه قضائیه نیز به آن ورود کرد. هرچند وجود تحریم‌ها و مشکلات مالی را باید از موانع به روز شدن صنعت برق کشور و افزایش مولدهای برق دانست، ولی حتی در وضعیت کنونی نیز اگر دولت اراده‌ای قوی برای برخورد با تولیدکنندگان رمزارزها داشت می‌شد از قطع شدن برق خانگی و صنعت جلوگیری کرد.

درباره رمزارزها از چند سال قبل همواره هشدارهای لازم را دادیم ولی مسئولان دولت‌های دوازدهم و سیزدهم به این هشدارها توجه نکردند و حتی راه را برای سوداگران این رشته باز گذاشتند و مسبب به وجود آمدن وضعیت کنونی شدند. برای کشوری که دچار تحریم‌های گسترده است و مشکلات مالی فراوان دارد بطوری که نمی‌تواند امکانات لازم را برای تولید برق کافی در اختیار داشته باشد و با تعمیر و نگهداری دستگاه‌های موجود مانع هدر رفتن برق شود، بی‌تفاوتی در برابر سوداگران رمزارزها بسیار خطرناک است. دولت چهاردهم باید با عبرت گرفتن از تعلل دولت‌های دوازدهم و سیزدهم، راه صحیحی را برای متوقف کردن سوداگران رمزارزها و حل مشکلات برق کشور، برگزیند و کشور را از این مشکل نجات دهد.

در موضوعات خارجی، تحولات فلسطین و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، همچنان تیتر نخست عمده رسانه‌های جهان می‌باشد. رژیم صهیونیستی این هفته نیز با وحشی‌گری تمام، مناطق مختلف فلسطین اشغالی، به ویژه نوار غزه را آماج حملات خود قرار داد، صدها نفر را شهید و زخمی کرد و بخش‌های دیگری از ساختمان‌های متعلق به فلسطینی‌ها را ویران نمود. این هفته، شمار شهدای غزه از ۴۰ هزار نفر گذشت و بیش از ۹۲ هزار نفر نیز بر اثر حملات رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند که به گفته منابع درمانی، ده‌ها هزار نفر از زخمی‌ شدگان دچار معلولیت‌های دائمی شده‌اند. همچنین بیش از ۱۰ هزار نفر نیز زیر آوارها مانده‌اند. با اینحال، نتانیاهو، نخست‌ وزیر شرور و جنایتکار رژیم صهیونیستی روز گذشته بار دیگر اعلام کرد به جنگ علیه غزه ادامه خواهد داد. نتانیاهو تاکید کرد تا رسیدن به هدفش، که از آن تحت عنوان «نابودی حماس» نام برد حملات را قطع نخواهد کرد.

در واکنش به این اظهارات، یک مسئول حماس، حمایت‌های آمریکا را عامل تداوم وحشی‌گری نتانیاهو دانست. حماس، سفر اخیر بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه و حمایت‌های وی از رژیم صهیونیستی را در جری‌تر شدن سران این رژیم در کشتار فلسطینی‌ها موثر دانست. جنبش حماس نیز با اشاره به اقدام روز سه‌شنبه ارتش صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن یک مدرسه مورد استفاده آوارگان غزه، اعلام کرد بدون حمایت سیاسی و نظامی آمریکا از کابینه افراطی رژیم صهیونیستی، این جنایات امکان‌پذیر نمی‌باشد. حماس، اعلام کرد برخلاف تبلیغات آمریکا، مذاکرات آتش‌بس پیشرفتی نداشته و عامل آن، کارشکنی نتانیاهو می‌باشد. این جنبش از جامعه جهانی خواست برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

این هفته، ارتش اوکراین به پیشروی‌ها در خاک روسیه ادامه داد و به گفته مقامات کی‌یف، اکنون ۹۲ شهرک در تصرف نیروهای اوکراینی می‌باشد، حمله گسترده و موثر اخیر ارتش اوکراین به خاک روسیه، ضربه بزرگ نظامی و حیثیتی به روسیه محسوب می‌شود. اکنون باید دید که روس‌ها با این موضوع چگونه برخورد می‌کنند و چه طرحی دارند. آیا خواهند توانست سرزمین‌های تصرف شده خود را بازپس بگیرند؟

به گزارش منابع خبری، اوکراینی‌ها در حمله غافلگیرانه به منطقه «کورسک» روسیه، سه پل مهم لجستیکی را منهدم کرده‌اند که این مسئله، تحرک ارتش روسیه برای مقابله با پیشروی اوکراینی‌ها را مشکل ساخته است. ارتش روسیه اعلام کرده است طی روزهای گذشته در منطقه «دونتسک» اوکراین پیشروی‌هایی داشته است.

با اینحال این پیشروی‌ها، تا زمانی که مناطقی از روسیه در اختیار ارتش اوکراین قرار دارد، نمی‌تواند برتری نظامی زیر سوال رفته روسیه را اعاده کند. در همین رابطه، دستیار پوتین گفت مسکو در شرایط فعلی (حمله اوکراین به خاک روسیه) حاضر به مذاکره با کی‌یف نمی‌باشد. حمله نظامی روسیه به اوکراین که در اسفند ۱۴۰۰ تحت عنوان «عملیات ویژه نظامی» آغاز شد همچنان و بدون اینکه نقطه‌ پایانی در افق این جنگ خونین مشاهده شود، ادامه دارد. این جنگ تاکنون به کشته شدن صدها هزار نفر از طرفین و تخریب بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های اوکراین منجر شده است.

 

منبع
روزنامه جمهوری اسلامی

یک دیدگاه

  1. بیش از همه تقاضا داریم اتباع خارجی به خصوص اتباع افغان حتی مجازها روباعزت واحترام برای همیشه به کشورشان برگردونیدوپایان بدین به سالها سوءاستفاده اینهاازمنابع ملی ودولتی وامکانات کشورکه تنها سهم وحق مردم مظلوم وسختی کشیده ایرانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا