تویوتا برای پنجمین سال متوالی پیشتازی خود در جهان را حفظ کرد

 تویوتا موتورز، خودروساز غول‌پیکر ژاپنی، روز سه‌شنبه اعلام کرد که گروهش در نیمه اول سال جاری ۵.۱۶ میلیون خودرو در سراسر جهان فروخته است و از رقیب آلمانی خود، فولکس واگن AG پیشی گرفته و جایگاه اول را در فهرست فروش جهانی برای پنجمین سال متوالی برای خود حفظ کرده است.

به گزارش ورس از  شفقنا؛ وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت: «خبرگزاری کیودو ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد که با وجود این دستاورد، فروش جهانی این شرکت در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن کاهش یافته است، علاوه بر این، فروش خودروهای کوچک دایهاتسو و شرکت صنایع خودروسازی، شرکت تابعه آن نسبت به سال قبل ۴.۷ درصد با توجه به توقف تولید پس از یک سری رسوایی های مرتبط با کیفیت و کاهش سرعت فروش در چین افزایش داشته است».

به گفته شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن، حجم فروش این شرکت در مدت مشابه به ۴.۳۵ میلیون دستگاه رسید که نسبت به حجم فروش آن در سال قبل که به ۴.۳۷ میلیون دستگاه رسید، کاهش یافته است.

تویوتا اعلام کرد که حجم تولید جهانی گروهش با ۹.۸ درصد کاهش به ۵.۰۷ میلیون خودرو در شش ماهه اول سال جاری میلادی رسیده است. پس از اینکه دایهاتسو پس از کشف داده‌های جعلی در تست های ایمنی، تولید خود را به طور موقت متوقف کرد، این گروه همچنین کاهش ۳۲ درصدی فروش محلی خود را به ۸۲۳۵۹۵ خودرو اعلام کرد.

شایان ذکر است که دایهاتسو موتورز که در تولید خودروهای کوچک تخصص دارد، پس از توقف کارخانه‌هایش در دسامبر گذشته، در اوایل ماه می فعالیت خود را در تمام کارخانه‌های مونتاژ محلی از سر گرفت.

هفته گذشته، منابع آگاه گفتند که تویوتا موتورز قرار است بازخرید سهام خود را از بانک‌ها و شرکت‌های بیمه بزرگ ژاپنی به عنوان بخشی از یک طرح بازخرید به ارزش یک تریلیون ین و یک برنامه گسترده‌تر برای انحلال سهام استراتژیک با شرکای مالی اعلام کند.

به گزارش بلومبرگ، منابعی که به دلیل محرمانه بودن اطلاعات خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که به زودی گروه مالی میتسوبیشی UFJ و گروه مالی سومیتومو میتسویی شروع به انحلال سهام خود در تویوتا خواهند کرد.

این منابع گفتند که هلدینگ‌های دریایی توکیو و هلدینگ گروه بیمه نیز قرار است فروش سهام خود را اعلام کنند و افزودند که قرار است این اطلاعات اواخر روز سه شنبه اعلام شود. نمایندگان تویوتا، میتسوبیشی، سومیتومو و توکیو مارین از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کردند.

از طريق
شفقنا
منبع
الشرق الاوسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا