احمدسرگورابشفت

سیمای بازار احمدسرگوراب تغییر خواهد کرد

شهردار احمدسرگوراب : تا سال آتی به ادامه کار می پردازم

به گزارش ورس ، رضا نیکویی شهردار شهر احمدسرگوراب پیش از ظهر امروز – چهارشنبه -۱۴ تیرماه – همزمان با روز شهرداری ها و دهیاری ها در یک نشست خبری در دفتر شورای اسلامی این شهر به بیان گزارش عملکرد یکساله این نهاد پرداخت  .

وی که ۲۱ سال است شهردار شهر کوچک احمدسرگوراب است از زحمات اعضای شورای اسلامی کنونی و گذشته این شهر قدردانی کرد و گفت : پیگیری شوراها و تلنگر های آنها همواره برای بهبود وضعیت شهر مفید بوده است .

نیکویی سال های خدمتی خود را به ۱۰ دوره دو ساله تقسیم کرد و گفت : در دو سال اخیر به دلیل همراهی و پیگیری های اعضای شورای شهر و هم افزایی مسوولین و همراهی مردم اقدامات خوب و متمایزی انجام و یا در حال انجام است .

وی ساماندهی بازار شهر احمدسرگوراب را یکی از طرح هایی برشمرد که همواره مورد توجه و نظرش بوده است  گفت : به زودی سیمای بصری بازار شهر احمدسرگوراب تغییر خواهد کرد .

شهردار احدسرگوراب در این باره گفت : جایگزینی و  نصب ۱۱ تیربتنی برق و کابل های مرتبط ، نوسازی کف پوش پیاده رو ، آبرو سازی ، درختکاری و همچنین نورپردازی ویژه مسیر بازار در حال انجام است و امیدوارم این موضوع سبب رونق این بازار شود .

نیکویی افزود : بهسازی معابر داخل بازار با مبلغ یک میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان از محل اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۲ انجام می شود.

نشست خبری شهردار احمدسرگوراب
نشست خبری شهردار احمدسرگوراب- عکس : حسن فکری

وی با اشاره به اینکه به دلیل حمایت از کسب و کار و کمک به بازارایان ۲۱ سال است که از بازاریان عوارض صنفی دریافت نمی شود گفت : هر اقدامی که به تقویت این بازار کمک کند آن را پیگیری خواهد کرد .

نیکویی با اشاره به اینکه دوره خدمتی وی به پایان رسیده است و به درخواست شورای اسلامی شهر تا سال آتی به ادامه کار می پردازم گفت : یکی از دلایل پیشرفت شهر احمدسرگوراب همراهی مردم به خصوص در زمینه اهدای زمین بوده است .

شهردار احمدسرگوراب در بخش دیگری از سخنان  به جزییات پروژه های عمرانی  ، خدماتی و فرهنگی این شهر  در بازه زمانی یک ساله پرداخت و گفت :  زیرسازی کوچه بوستان ، خیابان شهید جدیدی و کوچه طبیعت به مساحت ۸۵۰۰ متر مربع انجام و برای اجرای طرح  لوله گذاری در خیابان شهید جدیدی و کوچه طبیعت به منظور هدایت آب‌های سطحی بالغ بر ۸۳۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است .

نیکویی با بیان اینکه برای اجرای موزاییک کاری ، جدول گذاری ، ساخت نرده ،  نصب چراغ‌های روشنایی بازار و همچنین بهسازی و تعمیر  ساختمان بخشداری  بیش از ۳۴۴ میلیون تومان هزینه شد گفت :  پرداخت مطالبات شرکت راه سازی  به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان، تعمیر اساسی و خرید تجهیزات و بیمه ماشین آلات شهرداری از قبیل بیل بکهو ، لودر و ماشین زباله و خرید لوازم ضرور یدکی مجموعا به مبلغ ۵۲۰ میلیون تومان برای شهرداری هزینه در پی داشته است .

وی  همچنین به پرداخت مطالبات پیشین یک شرکت راه سازی به مبلغ ۳۴۷ میلیون تومان اشاره و اذعان کرد  : برای اجرای پروژه ایجاد و توسعه شبکه روشنایی معابر با نصب ۵ مورد برج نوری در کلان محله ، چهارراه چوکا،  داخل بازار ، چهارراه احمد سرگوراب  و محوطه مسجد پیر مختار  ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است .

شهرداراحمدسرگوراب در ادامه سخنان خود به اهمیت تفکیک زباله از مبدا اشاره و گفت : برای آموزش مجدد خانوارها در این طرح و خرید سطل های زباله برای مدارس و ادارات و سایر هزینه‌ها ۱۰۵ میلیون تومان هزینه شد .

وی با اشاره به اینکه متوسط هزینه جمع آوری ماهیانه زباله های شهر احمدسرگوراب به ۳۱ میلیون تومان می رسد گفت : کاهش تولید زباله سبب خواهد شد که در هزینه های شهر صرفه جویی قابل توجهی شود .

این مقام مسوول با بیان اینکه برای رنگ آمیزی جداول بلوار شهید سلیمانی ، بلوار کشاورز ، خیابان معلم و خط کشی بلوار  و سرعت کاه ها مبلغ ۱۸۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است گفت : خرید افزارهای اداری برای شهرداری احمدسرگوراب ۱۶۱ میلیون تومان هزینه داشته است .

وی بر ضرورت بازنگری طرح جامع و پروژه مطالعاتی بازآفرینی بافت فرسوده و داخل بازار تاکید و گفت : انعقاد قرارداد و تهیه طرح مطالعاتی در این خصوص به مبلغ ۸۲ میلیون تومان انجام شده است .

نیکویی برگزاری جشن عید غدیر با حضور هنرمندان صدا و سیما و تقدیر از برگزیدگان کنکور و قهرمانان ورزشی و اهدا کنندگان زمین ، آذین بندی نصب پرده‌ها و بنرها به مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی در طول سال در سطح شهر و کمک در همین ارتباط را از دیگر اقدامات شهرداری در یک سال اخیر برشمرد و گفت : آسفالت خیابان‌های شهید جدیدی و بوستان به مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل سهمیه قیر دریافتی سال ۱۴۰۲ به مساحت کل ۶۰۰ متر مربع از دیگر اقدامات شهرداری بوده است .

شهردار به دریافت حواله یک دستگاه کمپرسی ۶ تن به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز اشاره و افزود :  پرداخت ۱۰ درصد  آن به مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان به عنوان قدرالسهم از سوی شهرداری پرداخت گردید  و سفارش ساخت و نصب تانکر آب بر روی آن نیز انجام شده است  .

وی با بیان اینکه اجرای روکش آسفالت ورودی شهر از محل شرکت عرش بتن تا پمپ بنزین به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع با اعتبار  ۲ میلیارد تومان از محل سهمیه قیر دریافتی سال ۱۴۰۲ تا پایان مرداد ماه سال جاری انجام می شود گفت : خرید و نصب مجسمه و المان‌های شهری با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان نیز به زودی اجرایی می شود .

نیکویی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه کاشت درختان هیرکانی در دو سوی کانال آب بر آغاز شده است و تداوم آن و ایجاد یک تونل سبز ماندگار نیازمند مجوزهای شرکت آب منطقه ای گیلان است گفت : خرید و کاشت حدود ۸۰۰ اصله درخت به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان نیز تا یک ماه آینده انجام می شود .

وی با اشاره به اینکه برای نصب پایه دوربین پایش تصویری و ترافیکی در چهارراه چوکا مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان از منابع داخلی هزینه شده است گفت : این ها مهمترین اقدامات شهرداری و شورای اسلامی از ۱۴ تیرماه سال گذشته تا امروز بوده است  .

رضا نیکویی در پایان سخنان خود گفت : هر کاری که شهرداری کوچکی مانند احمدسرگوراب می توانست انجام دهد ، برای شهروندان انجام شده است و امیدوارم این روند تداوم یابد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا