طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری در ۲۸ استان نهایی شد

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت گفت: طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری در ۲۸ استان کشور نهایی شد.

به گزارش ورس از ایسنا رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت گفت: طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری در ۲۸ استان کشور نهایی شد.

احمد تشکینی امروز در جلسه تبیین طرح آمایش صنعتی و معدنی وتجاری که در استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: تدوین سند آمایش یکی از مهمترین پروژه های دولت سیزدهم و وزارت صمت به شمار می رود که بر اساس توانمندی ها و پتانسیل های هر استان و شهرستان آماده می‌شود.

وی افزود: تهیه این سند برای ۴۵۰ شهرستان در دستور کار قرار گرفته که در قالب سند شهرستانی، استانی و ملی تعریف شده است.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهداف اصلی تهیه سند آمایش افزود: هدف اصلی تهیه این سند ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در حوزه صنعت، معدن و تجارت  است.

مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری در مورد واحدهایی که شامل طرح آمایش می شوند، گفت: پروژه هایی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پروژه های دارای زنجیره ارزش افزوده هستند و واحدهای راکدی که توانمندی بازگشت به چرخه تولید را دارند در قالب این طرح قرار می‌گیرند.

وی  ادامه داد : احیای معادن راکد و توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی نیز از جمله واحدهای مشمول در این طرح می باشند.

تشکینی اظهار امیدواری کرد: سند آمایش تا پایان سال ۱۴۰۴ عملیاتی و در سطح کشور اجرا  می‌شود.

وی ادامه داد : هدف گذاری هر استان به تفکیک شهرستان، و فعالیت های صنعتی، معدنی و تجاری متناسب با پتانسیل ها ی هر استان، مورد نظر طرح آمایش صنعتی و معدنی وتجاری می باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت گفت : در مواردی برخی واحدهای صنعتی، بدون نقشه راه و زیرساخت مناسب احداث شدند که باعث هدر رفت سرمایه شده است، طرح آمایش نقشه راهی برای احداث صنایع در مناطقی با توجیه اقتصادی نشان می دهد.

تشکینی با بیان اینکه در حال حاضر در ۲۸ استان کار نهایی طرح آمایش را نهایی کردیم گفت : هفته ای یک جلسه با وزیر صمت در این خصوص جلسه برگزار کردیم  و مقرر شد،   اطلاعات ذی نفعان در حوزه صمت در  پرتال جدید وزارتخانه بارگذاری شود و تا اواسط اسفند رونمایی کامل از اطلاعات صورت پذیرد.