بازدید استاندار گیلان از دو طرح کشاورزی شهرستان شفت

به گزارش ورس ، استاندار گیلان پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) به اتفاق مهندس الماسی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ومدیرکل شیلات ومدیرشعب بانک کشاورزی از سه واحد پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری و تولید مرغ گوشتی آقای مهندس زادبر وکارگاه گلاب در شهرستان شفت بازدید کرد.
استاندار گیلان در این بازدیدها بر لزوم بهره‌گیری از استعدادهای موجود در شهرستان‌ها برای رونق اقتصاد منطقه تأکید کرد.
وی با بیان اینکه در روستاهای گیلان امکان فعالیت‌های جانبی در کنار کشاورزی برای بهبود اقتصاد خانوارها وجود دارد، افزود: از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و نیز ارتقاء سطح معیشت مردم استان بهره می‌گیریم.


در شهرستان شفت دو مجموعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت فعلی ۱۶ تن، ۹۸۰ پهنه استخر ماهیان گرم آبی و ۱۶ مزرعه ماهیان گرم آبی فعالیت دارند.
همچنین در این شهرستان ۵۲ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه در هر دوره و نیز دو واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۸۵۰ هزار قطعه در هر دوره فعال است.
دکتر عباسی همچنین از یک کارگاه گلاب‌گیری در روستای گلیده شفت بازدید کرد و یکی از زنان روستایی، محصول صنایع دستی تولیدی را به نمایندگی از بانوان این روستا به او هدیه داد.
در روستای گیلده شفت با ایجاد نخستین سایت گلاب گیری جدید در سال ۱۳۸۹ ، باغ ها و سایت های گلاب گیری توسعه یافت و گلاب گیری گیلده به عنوان یک طرح بسیار خوب برشمرد.
دراین بازدید مهندس الماسی اقتصاد بخش کشاورزی شهرستان را برمبنای کشاورزی عنوان نمودوافزود ۶۵ درصداشتغال شهرستان رابخش کشاورزی یه خوداختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا