پیام فرماندار شفت به مناسبت روز جهانی محیط زیست

سیدمحسن موسوی فرماندار شهرستان شفت به مناسبت روز جهانی محیط زیست پیامی صادر نمود .

سیدمحسن موسوی فرماندار شهرستان شفت به مناسبت روز جهانی محیط زیست پیامی صادر نمود .

به گزارش ورس ، متن کامل این پیام به شرح زیر است :

بسمه تعالی

زمین امانتی الهی در دست انسانها و آبادانی و حفظ آن وظیفه همه بندگان است. حیات انسان پیوستگی لاینقطع با طبیعت داشته و درصورت بی احترامی به این نعمت بی بدیل ، همه از تبعات آن رنج خواهند برد. به تعبیر مقام معظم رهبری : « مساله محیط زیست ، مساله این دولت یا آن دولت ، مساله این شخص یا آن شخص و مساله این جریان و یا آن جریان نیست بلکه موضوعی کشوری و ملی است که باید برای حل مشکلات مرتبط با آن ، همه دست به دست یکدیگر دهند.»

امروزه با پیچیده تر شده فرایندهای صنعتی و مدرنیزه شدن بیش از پیش زندگی بشری ، توجه و مداقه در تبعات جهانی آسیب های محیط زیست بیش از پیش عینیت یافته است. توسعه پایدار جوامع بشری مرهون حفظ و حراست از منابع طبیعی و تحویل آن به نسل های آتی است. محیط بانان و سربازان حفظ محیط زیست امروز پاسداران عرصه نگهداری این گنج بزرگ بشری اند.

پنجم ژوئن هر سال که در تقویم به نام روز جهانی محیط زیست نامگذاری شده ، فرصت مغتنمی است تا همه ما بیش از پیش به اهمیت حفظ محیط زیست بیاندیشیم و در این راه از حافظان صدیق و بی منت محیط زیست قدردانی نماییم. اینجانب ضمن تبریک این روز به همه شهروندان ، به ویژه فعالان حوزه محیط زیست ، بر لزوم ارائه آموزش به نسل نوپا و آینده ساز شهرستان در زمینه حفظ این نعمت ارزشمند تاکید نموده و امیدوارم امانتداران خوبی برای حراست از محیط زیستمان باشیم.

 

موسوی

فرماندار شهرستان شفت