فرماندار شهرستان شفت خبر داد ؛

ابلاغ بیش از ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان شفت در سال ۹۸

فرماندار شفت با اشاره به اینکه در سال 98 افزون بر 13 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تکمیل 156 پروژه عمرانی و خدماتی ابلاغ شده است افزود : مدیران دستگاه های اجرایی و خدماتی این شهرستان باید تلاش نمایند تا اعتبارات مربوطه را به طور کامل جذب نمایند و این موضوع در ارزیابی عملکرد ادارات موثر است .

به گزارش ورس ، محمدرضا محسنی امروز – شنبه – در نخستین نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان شفت در سال جاری با اشاره به اینکه کشور ما به دلیل دشمنی کینه توزانه ایالات متحده آمریکا و تحریم های ظالمانه ای که مستقیما مردم ایران را نشانه گرفته اند ؛ اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد ومتناسب با آن باید تصمیم گیری شود افزود : برای مقابله با پیامدهای احتمالی کاهش فروش نفت باید بر روی مدیریت منابع مالی و اقتصاد مقاومتی تمرکز بیشتری گردد.
وی با بیان اینکه با وجود کاهش اعتبارات عمرانی کشور در سال های اخیر دولت همواره تلاش نموده تا اعتبارت پروژه های عمرانی قطع نگردد تصریح نمود : تمرکز بر تکمیل پروژه های نیمه کاره و پرهیز از تعریف پروژ های جدید یکی از اولویت های دولت بوده است .
محسنی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ میزان بودجه شهرستان شفت نسبت به سال های گذشته کاهش داشت و برخی از پروژه های عمرانی نیز به دلیل عدم تخصیص مناسب اجرایی نشد ویا پیشرفت بالایی نداشت افزود : میزان بودجه این شهرستان در سال جاری افزایش دارد و پیش بینی می شود با توجه به ردیف های اعتباری میزان تخصیص بودجه نیز روندی افزایشی داشته باشد و این موضوع امیدوارکننده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغیه وزارت کشور شهرستان شفت به صورت پایلوت به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته گیلان و یکی از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور معرفی شده است و این یک فرصت ویژه برای تمرکز برای ارتفای شاخص های عمرانی آن است افزود : نمی خواهم این پرسش را مطرح کنم ، چرا شهرستان شفت در دهه های گذشته نسبت به سایر شهرستان های گیلان پیشرفت قابل قبولی را نداشته است اما این شهرستان برای جبران عقب ماندگی ها در زیرساخت ها نیازمند نگاه ویژه در تخصیص اعتبارات است .
مقام عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه در سال ۹۸ افزون بر ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تکمیل ۱۵۶ پروژه عمرانی و خدماتی ابلاغ شده است افزود : مدیران دستگاه های اجرایی و خدماتی باید تلاش نمایند تا اعتبارات مربوطه را به طور کامل جذب نمایند و این موضوع در ارزیابی عملکرد ادارات موثر است .
گفتنی است میزان اعتبارات شهرستان شفت در سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۹۸۶ میلیون تومان بود که در سال جاری با یک میلیارد و ۴۴ میلیون تومان افزایش به ۱۳ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان رسیده است .