فیلتر و فیلترینگ به تدریج به تاریخ خواهد پیوست

رئیس جمهور گفت : امکانات فضای مجازی روزانه گسترش پیدا می‌کند و فیلتر و فیلترینگ هم به تدریج به تاریخ خواهد پیوست و اثر آن تا زمانی محدود مؤثر است.

به گزارش ورس حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز  در بخشی از سخنان خود در  نشست مشترک هیأت وزیران با استانداران سراسر کشور،  با بیان اینکه درست است که برای مبارزه با فساد نیاز به دستگاه نظارتی و دادگاه داریم، اما اساس در این راه شفافیت است، خاطر نشان کرد: این فضای مجازی است که می‌تواند این شفافیت را به وجود بیاورد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت اقدامات و تلاش‌های فراوانی برای حفظ و ایجاد زیربناهای لازم برای گسترش ارتباطات و فضای مجازی در کشور انجام داده و  بیشترین آسیب‌ها هم نصیب دولت شده است، اظهار داشت: یکی از افتخارات مهم دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد زیربناهای اساسی برای تحقق دولت الکترونیک و فضای دیجیتالی است.

دکتر روحانی با بیان اینکه این اقدام دولت موجب ایجاد اشتغال، تسهیل در ارتباطات و ارزان شدن فعالیت‌ها، توسعه گردشگری در کشور، تسهیل فناوری‌های پیشرفته و تحقیقات دانشگاهی است، گفت: البته فضای مجازی ضررها و آسیب‌هایی هم دارد که باید از آنها مراقبت کنیم.

رئیس جمهور افزود: امکانات فضای مجازی روزانه گسترش پیدا می‌کند و فیلتر و فیلترینگ هم به تدریج به تاریخ خواهد پیوست و اثر آن تا زمانی محدود مؤثر است. دورانی در این کشور ویدئو ممنوع بود و یکی از مسئولیت‌های مهم دستگاه‌های امنیتی در گمرکات کشور، گرفتن ویدئو و گرفتن نوارهای ویدئویی در خیابان از مردم بود.

دکتر روحانی تأکید کرد: ما باید از فناوری روز دنیا به درستی استفاده کنیم و با نظم و مقررات هوشیاری و تکیه بر قانون از آن مراقبت کنیم. نمی‌توانیم این مسایل را رها کرده و با بستن آن بخواهیم از آن خلاص شویم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بارها در دولت اعلام کردیم که باید هر کس که ارز به او تعلق می‌گیرد و ثبت سفارش می‌کند، اعلام شود تا همه بدانند چه کسی برای چه کاری، چه مقدار ارز دریافت کرده و چه میزان کالا وارد کرده و در کجا انبار کرده است، افزود: این اقدام تنها با دولت الکترونیک و فضای الکترونیک امکان تحقق دارد.

دکتر روحانی با بیان اینکه راه مبارزه با فساد، شفافیت است، گفت: فضای مجازی که دولت به این میزان برای گسترش آن ارزش قایل است گاهی حتی مشکلاتی برای خود دولت ایجاد می‌کند، اما در مجموع برای کشور مفید است.