اعتبارات ویژه برای توسعه مناطق روستایی و عشایری

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اهمیت بررسی مسائل زیست محیطی در زمینه احداث راه عشایری گفت: برای توسعه مناطق روستایی و عشایری اعتبار ویژه ای اختصاص داده ایم.

به گزارش پایگاه خبری ورس از ایرنا محمدباقر نوبخت عصر دوشنبه در مراسم افتتاح ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی استان گیلان در شهرستان شفت بیان کرد: در توسعه راه ها، اولویت با طرح هایی باشد که در آنها مشکلاتی برای مردم وجود دارد، لذا با پیمانکاران قرارداد منعقد و اعتبارات حواله داده شود و از همین امروز بهسازی راه ها با جدیت صورت گیرد.


وی ادامه داد: برای تکمیل پروژه راه شفت – زنجان تعهد کرده ایم ولی در عین حال، لازم است در زمینه احداث راه عشایری، مسائل زیست محیطی بررسی شود و در صورت نبود مشکل ، در برنامه اجرا قرار گیرد.
نوبخت با اشاره به سد لاسک شهرستان شفت گفت: برای تکمیل فرآیند احداث این سد اگر مشکلی وجود نداشته باشد، در کوتاه ترین زمان آن را اجرایی می کنیم و لازم است استاندار و سازمان برنامه و بودجه، بخش مربوطه را در استان دنبال کنند.
وی با بیان اینکه برای اشتغال جوانان وظیفه بزرگی داریم، افزود: در بودجه سال ۹۷ برای ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی، برنامه ریزی و بودجه تعریف شده و از استاندار انتطار داریم در بحث اشتغال پیگیری انجام دهد و اگر نیاز به تقویت اعتبار داشته باشد، انجام می گیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در خاتمه سخنانش به وضعیت چایکاران استان های شمالی اشاره و اضافه کرد: آنچه سهم دولت از پرداخت مطالبات چایکاران بوده، پرداخت شده؛ چنانچه مطالبه ای باقی مانده، استاندار اعلام کند تا در دستور پرداخت قرار گیرد.
مراسم خانه دار شدن ۱۷۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان نیز امروز با حضور نوبخت معاون رئیس جمهوری برگزار شد.