اجرای پروژه غرب نزدیک سبب تحول در آب شرب شفت می شود

مدیرکل آبفای گیلان گفت : عملیات اجرایی پروژه آبرسانی غرب نزدیک در شفت با طول خط انتقال ۱۵٫۵ کیلومتر و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در سال جاری آغاز می شود.

 نشست شورای اداری شهرستان شفت صبح امروز با حضور سید محسن حسینی مدیرعامل آبفای گیلان ، محبعلی رنجور مدیرعامل آبفار گیلان و حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شفت در سالن میرزای شفتی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ورس از مهر ؛ مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان در این جلسه با اشاره به پوشش ۹۹ درصدی حوزه شهری شفت و احمدسرگوراب، اظهار کرد: این آمار بسیار نزدیک به میانگین استان گیلان است.
سید محسن حسینی به چهار هزار و ۸۵ مشترک در دو شهر شفت و احمدسرگوراب اشاره کرد و افزود: از این تعداد سه هزار و ۱۴۰ مشترک مربوط به شهر رشت و ۹۴۵ مشترک نیز در شهر احمد سرگوراب هستند.
وی با بیان اینکه در مجموع چهار حلقه چاه در دو شهر شفت و احمد سرگوراب وجود دارد، گفت: هزار متر مکعب نیز میزان مخزن آب و فاضلاب شهری در دو شهر شفت و احمدسرگوراب است.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب نیز تنها در شهر شفت با هزار و ۵۸۸ مشترک وجود دارد، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح های فعلی تلاش می شود که آب از نزدیک ترین منبع به منطقه مورد نظر کشیده شود.
وی به برنامه بلند مدت وزارت نیرو برای ۲۰ سال آینده در استان گیلان اشاره کرد و یادآورشد: براساس این برنامه از شرق تا غرب استان پروژه های مختلفی اجرایی می شود که تعدادی از آنها بر عهده آب و فاضلاب شهری و سه پروژه هم برعهده آب منطقه ای است.
اجرای پروژه غرب نزدیک سبب تحول در آب شرب شفت 
حسینی در ادامه با بیان اینکه برای مناطق مرکزی از تصفیه خانه بزرگ گیلان تأمین می شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ شهر رشت، خمام و شهرهای شرق نزدیک را تحت پوشش قرار می دهد.
وی همچنین با اشاره به اینکه مجری اجرای طرح شرق دور آب منطقه ای استان است، افزود: پروژه غرب نزدیک از پروژه هایی است که آب شهرستان شفت از این طرح تأمین می شودکه در این طرح ۲۰ حلقه چاه در اطراف ماسوله رودخان حفر شده که از این تعداد بخشی تجهیزی و تعداد دیگری درحال تجهیز بوده که از پروژه های بزرگ است.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان ادامه داد: این پروژه دارای خطوط انتقال و مخازن بزرگ بوده که مرحله به مرحله اجرایی و در حال تکمیل است.
وی با بیان اینکه ۱۵٫۵ کیلومتر خط انتقال با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان در حال حاضر در مناقصه بوده و باتوجه به دو مرحله ای بودن این مناقصه به دلیل بالا بودن اعتبار پروژه، با فراخوان پیمانکاران مشخص شده و در حال حاضر مشاور در حال ارزیابی فنی پیمانکاران است امیدواریم در سال جاری این پروژه عملیات اجرایی آن آغاز شود.
حسینی با اشاره به اینکه اجرایی شدن این طرح سبب تحول بسیار خوب از نظر کیفی و کمی در بحث آب شرب شهرستان است، گفت: شرایط فعلی آب شرب شهری در شهرستان از شرایط استاندار برخوردار است.