کد خبر: 23177

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۶/۲۷ - ساعت: ۱۹:۲۳

محور ملاسرا مهمترین محور جلسه شورای ترافیک شهرستان شفت

جلسه شورای ترافیک شهرستان شفت با حضور مهندس نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در سالن میرزای شفتی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

جلسه شورای ترافیک شهرستان شفت با حضور مهندس نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در سالن میرزای شفتی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ورس ، محمدرضا محسنی فرماندار شفت  در این نشست با اشاره به اینکه  نگاه به موضوع ترافیک باید کارشناسانه باشد افزود : راه یکی از شاخص های توسعه و از مهمترین زیرساخت های عمرانی و گردشگری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه جلسات شورای ترافیک شفت در بخش های مرکزی و احمدسرگوراب این شهرستان به صورت مداوم برگزار و مصوبات آن پیگیری می شود افزود : جبران عقب ماندگی های عمرانی شهرستان شفت نیازمند نگاه ویژه مدیران ذیربط می باشد.

فرماندار شفت  با اشاره به اینکه مجوز ساخت تقاطع غیرهم سطح ملاسرا توسط اداره کل راه و شهرسازی گیلان اخذ شده است افزود : فاز نخست پروژه ملاسرا-شفت-زنجان به طول ۱۲ کیلومتر در حد زیرسازی ۱٫۶ کیلومتری باقی مانده است و نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.

وی با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده ای در بحران برف شهرستان شفت عملکرد مناسبی داشت افزود : روکش آسفالت ملاسرا-شفت نیازمند بازسازی است.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه بخشی از تصادفات جاده ای این شهرستان مربوط به نامناسب بودن راه های ارتباطی است افزود :  فرهنگ سازی در کاهش حوادث جاده ای موثر است.

محسنی در ادامه سخنان خود بر تداوم ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها در سال تحصیلی جدید تاکید کرد و افزود : مناسب سازی و روشنایی مسیرهای رفت و آمد هیات های مذهبی در ماه محرم توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شفت پیگیری شود.

وی همچنین نصب دوربین های کنترل سرعت در محور شفت-سراوان را یکی از مطالبات شهرستان شفت برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل  و نقل جاده ای گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه راه های ارتباطی مراکز شهرستان ها به مرکز استان باید حداقل چهار خطه باشد افزود : مسیر ملاسرا-شفت در پروژه جاده ارتباطی این شهرستان به زنجان چهارخطه درنظرگرفته شده است.

نازک کار با بیان اینکه راه اتباطی ملاسرا-شفت-زنجان به صورت راه اصلی و در دوفاز طراحی شده است افزود : راه روستایی برای اتصال چندین استان به یکدیگر مناسب نیست .

وی به مشکلات زیست محیطی این پروژه نیز اشاره و تصریح کرد : موافقت ماده ۲۱۵ که یکی از ملزومات آن مسایل زیست محیطی است در گذشته اخذ شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز با بیان اینکه دوربین های کنترل سرعت در کاهش تصادفات رانندگی موثر است افزود : ۱۰۸ نقطه در این استان برای طرح آشکارسازی در اولویت قرار گرفته اند.

وی به سفر اخیر استاندار گیلان به شفت نیز اشاره کرد و افزود : در روکش آسفالت مسیر ملاسرا-شفت در حال پیگیری است .

نازک کار در پایان سخنان خود نیز افزود : تابلوهای ورودی شهرستان شفت در محورهای اصلی طراحی شده است و به زودی نصب خواهد شد.

(۰)(۰)

دیدگاه بسته شده است.