تولید و اشتغال نسخه شفابخش معضلات اجتماعی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تولید و اشتغال نسخه شفابخش بسیاری از معضلات اجتماعی است.

 به گزارش ایسنا، ناصر عاشوری قلعه رودخانی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: تحریم‌های بین‌المللی اقتصادی، اقتصاد کشور را در شرایط خاص قرار داده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس نهم گفت: با اتکاء به توانمندی‌ها و داشته‌های کشور، افزایش بهره‌وری، اولویت با تولید و صادرات کالاهای مازاد، ارائه تراز تجاری مثبت کشور می‌توان تحریم‌های اقتصادی غرب را بی‌اثر کرد. در این مسیر اولویت و توجه همگان به تولید و اشتغال است تا سبب کاهش فشارهای اقتصادی و تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌ها برای توسعه اقتصادی و تامین معیشت مردم شود. اگر دولت با کمک مجلس بتواند مشکل تولید را حل کند قطعا مشکلاتی از قبیل اشتغال، ازدواج و ناهنجاری‌های اجتماعی حل می‌شود.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که تولید و اشتغال نسخه شفابخشی بسیاری از معضلات اجتماعی است. یکی دیگر از محورهای اقتصاد مقاومتی ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی و مصرف درست و کاهش خرید کالاهای غیرایرانی است. در سایه عدم فروش نفت و تحریم بانک مرکزی تحریم‌ها را باید به فرصت تبدیل کنیم. آمارها نشان می‌دهد از محل صرفه‌جویی دولت و مردم می‌توان یک کشور کوچک را اداره کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تغییر در قراردادهای نفتی، مبارزه با فساد و رانت‌های اقتصادی، تولید متنوع فرآورده‌های نفتی و گازی، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیاد، حمایت از بخش خصوصی و قاچاق کالا و مبارزه نشدن با آن را از فاکتورهای موثر بر تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

این نماینده جا مانده از مجلس دهم علت ناکامی‌اش برای ورود به این مجلس را ۵۶ رای کمتر از منتخب جدید فومن و شفت اعلام کرد.

عاشوری مردم را ولی‌نعمت مسئولان نظام دانست و خاطرنشان کرد: اگر نبود حمایت‌های مردم و مسئولان در سه دوره نمایندگی‌ام در مجلس شورای اسلامی توفیقات به دست نمی‌آمد.

وی همچنین به تشریح پیگیری‌ها و اقدامات انجام داده‌اش در حوزه عمرانی در طول مدت نمایندگی سخن گفت.