تاریخ: دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازار پر رونق کمک فنر سازی در شفت!

نویسنده: ورس
1394/08/30 - 20:53
کد خبر: 11167
سایز متن / -

خطر در کمین مسافران و رهگذارنی است که از شفت عبور می کنند و از عمق چاله های خیابان ها و کوچه های شهر بی خبرند!

به گزارش پایگاه خبری ورس از شفت ، اوضاع در این شهر عادی نیست. میزان چاله های سطح خیابانها در شفت آنقدر بالا رفته است که هر آن ممکن است حادثه ای ناگوار برای شهروندان به وجود آید.

خطر در کمین مسافران و رهگذارنی است که از شفت عبور می کنند و از عمق چاله های خیابان ها و کوچه های شهر بی خبرند!

موضوع کمک فنرسازی و جلوبندی خودروها و هزینه های بالای سرویس وسایل نقلیه نیست ، موضوع امنیت جانی مردم است که به سادگی از آن عبور می شود.

مردم شفت مجبورند در شرایط اقتصادی کنونی هزینه های گزافی را صرف تعمیر خودروی خود کنند و کسی در این شهر نیست که به داد آنها برسد.

قیمت بالای قطعات یدکی و دستمزد یک مکانیک خبره سبب شده است که بخش قابل توجهی از درآمد های یک خانوار شفتی که دارای خودرو است صرف مشکلی شود که می تواند وجود نداشته باشد.

امروز دستمزد متوسط یک جلوبندی سازی خودرو بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است که هزینه سرسام آور قطعات یدکی به آن افزوده می شود.

این در حالی است که در سال های اخیر به دلیل تحریم بسیاری از لوازم جانبی و قطعات خودور ، مردم مجبور بودند از نمونه های بدلی و بی کیفیت استفاده کنند.

داستان به اینجا ختم نمی شود و اگر شما مصرف کننده اجباری این قطعات بی کیفیت باشید مجبور هستید ضمن صرف هزینه دوباره برای خرید آن قطعه دستمزد نصب مجدد آن را نیز از جیب مبارک بپردازید.

اگر بخواهیم از زاویه ی متفاوتی به این معضل در شفت بنگریم ، باید بگوییم که مردم این شهر مجبورند بخش قابل توجهی از وقت خود را نیز در مکانیکی بگذرانند ؛ یعنی در اینجا وقت طلا نیست!

آیا به جای تحمیل چنین هزینه های غیر ضرور که با جان و مال  مردم ارتباط دارد ، بهتر نیست مسوولان شهری شفت چاله های شهر را پر کنند؟! آیا این کار سختی است؟!

komakfanar3

در حاشیه : شما در خیابان ولیعصر حد فاصل میدان شهید زبانبر تا بیمارستان امام رضا و خیابان شهید مطهری حد فاصل دکه مطبوعاتی سید تا کوچه شهید علیزاده می توانید ابر چاله های شهر را مشاهده کنید!

در ادامه نیز می توانید بزرگترین چاله های میدان انقلاب (میدان اصلی شفت) را در ورودی کوچه کمیته امداد ببینید!

از چاله های بازار روز نیز سخنی نمی گوییم چون این چاله ها یک میراث فرهنگی و تاریخی محسوب می شود.

اگر از جمله کسانی هستید که به هر دلیلی قصد اسقاط خودروی خود را دارید به جای تحویل آن به مراکز اسقاط خودرو کافی است چند باری در مسیر کوچه بانک رفاه شفت تردد کنید!

حیف است که در اینجا از چاله های خندق مانند کوچه بلال حبشی سخن نگوییم.

اوضاع ورودی شهر شفت از مسیر عثماوندان و احمدسرگوراب نیز برخی از جلوبندی سازها و کمک فنر ساز ها را به آن محدوده کشانده است!

ما مسوولان شهر شفت و شهردار محترم را با چاله های کوچه شهید خوش سیرت تنها می گزاریم تا بتوانند با خرد جمعی راهی برای این مشکلات پیدا کنند و هشدار می دهیم با ادامه این روند ممکن است قحطی کمک فنر گریبان گیر کشور شود !

خبرنگار:حسن دلخوش

 

ثبت نظر جدید
در ثبت ديدگاه به حقوق ديگران احترام بگذاريد.
 
آخرين نظرات
برو بالا